جمعه 28 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡ دریاچه الندان | امکانات تفریحی + اقامتی ( 1402)

⚡ دریاچه الندان | امکانات تفریحی + اقامتی ( 1402)

⚡ دریاچه الندان | امکانات تفریحی + اقامتی ( 1402)


نویسنده: عسل غضنفری
19 تیر 1402

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به ⚡ دریاچه الندان | امکانات تفریحی + اقامتی ( 1402) جهت اجاره و رزرو



باز هم فصل گرما از راه رسید و بحث درمورد شهرها و جاذبه‌های گردشگری بالا گرفت. این بار مهمان گل‌های زنبق و سرخدار می‌شویم. از جاده سرسبز شمال می‌گذریم و هر لحظه عطر جنگل و باران، آرامش را بیش‌تر می‌کند. تصویر ویلاهای ساحلی، جنگل‌ها و رطوبت هوا از ذهن می‌گذرد و این‌بار همه‌چیز حس‌وحال دیگری دارد. مقصد ما دریاچه الندان است؛ منطقه وسیعی که میان جنگل‌های پهن‌برگ و گل‌های بنفشه قرار دارد. جایی در قلب مازندران، اطراف الندان توقف می‌کنیم. وسعت دریاچه و جنگل هرچیزی که انسان‌ها اضافه کردند را می‌پوشاند و آرامش را به گردشگران و ساکنین هدیه می‌کنند. بدون شک لقب شگفت‌انگیزترین دریاچه مازندران برازنده الندان است!   دریاچه الندان کیاسر در حوالی روستای ازنی، از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در منطقه جنگلی پله ازنی قرار دارد. 

دریاچه الندان

 

  • گردش در دریاچه الندان :

نام دریاچه الندان برای بیش‌تر مردم ناآشنا است؛ بنابراین از هیاهوی جمعیت خبری نیست. نکته جالب درمورد آب دریاچه این است که از بارش باران تأمین می‌شود؛ یعنی هیچ رودی به دریاچه نمی‌ریزد. خاک الندان در برابر آب غیرقابل نفوذ است و همین باعث ماندگاری دریاچه ۱۷ هگتاری می‌شود. 
مهمان‌های ویژه الندان اردک‌های وحشی هستند که در فصل زمستان اطراف دریاچه پرسه می‌زنند. دریاچه وسیع الندان فرصت فوق‌العاده برای عکاسی است. از قارچ‌های روی زمین تا بازتاب طبیعت در دریاچه، هرکدام زیبایی منحصربه‌فرد خودش را دارد. پس اگر استعداد عکاسی دارید، دوربین را آماده کنید و هنرتان را به رخ بکشید

دریاچه الندان

 

  • امکانات رفاهی و تفریحی دریاچه الندان :

خبر خوب این است که دریاچه الندان تمام امکانات رفاهی و تفریحی که برای استراحت کوتاه نیاز دارید را در اختیار شما می‌گذارد. سرویس‌ بهداشتی اطراف دریاچه، چند بوفه و سوپرمارکت در روستا از جمله امکاناتی هستند که نیاز گردشگران را تأمین می‌کنند. از تمام این‌ها که بگذریم، طعم تخم‌مرغ و لبنیات محلی چیز دیگری است.  
در ساحل دریاچه چیز دیگری توجه ما را جلب می‌کند. در یک سمت، قایق پدالی و موتوری قرار دارد و امکان گشت‌وگذار در دریاچه را فراهم می‌کند. 
از آن‌جایی که الندان از شهر فاصله دارد، بسیاری از گردشگران نگران اقامت هستند. در ساده‌ترین حالت می‌توانید کنار دریاچه چادر بزنید و از کمپینگ در طبیعت لذت ببرید. البته هیج راهی برای دفع حشره‌ها در دسترس نیست :)
اگر اهل این داستان‌ها نیستید، نگران نباشید. اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای اطراف وجود دارد و پذیرای مسافران هستند. شما می‌توانید نزدیک‌ترین اقامتگاه به دریاچه الندان را انتخاب کنید و مهمان مردم بومی شوید. با این کار فرصت کسب درآمد برای مردم روستا فراهم می‌شود و خاطره خوش از سفر در ذهن شما می‌ماند.

دریاچه الندان

 

  • بهترین فصل سفر به دریاچه الندان :

فرقی ندارد چه فصلی را برای سفر انتخاب می‌کنید؛ الندان همیشه زیباست. زمستان‌ها دسته اردک‌های وحشی خود را به دریاچه می‌رسانند و طوری که انگار سال‌ها آن‌جا را می‌شناختند، مشغول شنا می‌شوند. فصل پاییز درختان اطراف رنگ نارنجی و زرد به خود می‌گیرند؛ بدون شک بازتاب این منظره در دریاچه یک شاهکار هنری محسوب می‌شود. در تابستان و بهار درختان جان دوباره می‌گیرند و شکوفه و برگ‌ها همه‌جا هستند.
با این تفاسیر، مسافران بهترین فصل سفر به الندان را پاییز و بهار می‌دانند؛ دقیقا همان زمانی که باران شروع به باریدن می‌کند و هوا معتدل است. در این فصل گیاهان دارویی بین درخت‌ها رشد می‌کنند و شما می‌توانید از خواص فوق‌العاده آن‌ها بهره‌مند شوید.  

دریاچه الندان

 

  • سخن آخر :

لیست دیدنی‌های شمال کشور هیچ‌وقت به پایان نمی‌رسد. امروز یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران را معرفی کردیم. عجیب است که دریاچه الندان با این شکوه و زیبایی منحصربه‌فرد هنوز برای بسیاری از مردم ناآشناست. اگر به این منطقه سفر کردید، حتما سری به الندان بزنید و از طبیعت دوست‌داشتنی آن لذت ببرید.
 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ